Thursday, September 10, 2009

HARI YANG MEMBENCIKAN

aku benci tentang semua ini....
aku perlu mencari ketenangan....

kenapa aku perlu menjadi sebegini
kenapa perasaan ku tidak tentu..

seperti ada sesuatu yang perlu diselesaikan
aku sangat benci perasaan ini...

maka aku perlu meluahkan..
so disini la tmpat untuk aku meluahkan segalanya

aku ingin membenci dan ingin menjauhkan
diri dari dia

tetapi aku seperti x blh tok jauhkan diri
ada sahaja perkara yang membuatkan aku
terpaksa berhadapan dengan nya
x kira dalam urusan kerja atau sebalik nya

ketika aku hampir berjaya membenci diri nya
rakan2 ku memberitahu sesuatu yang menyebabkan aku]
terfikir....
knp aku sanggup berfikir kali kedua...
aku sangat membenci diriku...

aku ingin pergi jauh dari semua ini
sehinggakan aku seperti seorang yg tidak bersemangat
tok menjalankn tanggungjawab yang diberikan
aku sudah kurang menyertai prog2 yang dijlankan

kemana diriku yang bersemangat tok wat tanggungjawab
yang diberikan????
oh aku tidak mahu dilabel sebagai seorng yang ambil jawatan tetapi
tidak menjalankan nya...

tolong lah aku mahu keluar dari dunia kampus ini
secepat mungkin.....
aku xsanggup lagi tok memandang atau bersemuka
dengan dirinya...

aku tidak mahu kelihatan seperti
orang bodoh lagi...
cukup la aku rasa kan diri ini cukup bodoh
kerana sanggup membodohkan diri...

ya aku sanggat membencikan diri ini....
rakan2 ku tolong lah aku sebenarnya
sanggat menyayangi dirinya
tetapi aku perlu menjauhkan diri dari dia

aku perlu ada kekuatan untuk bersemuka dengan dirinya
untuk menjalankan tanggungjawab yang telah diberikan

aku terpaksa kelihatan bergembira dihadapan rakan2 ku
aku terpaksa menunjukkan bahawa aku sudah tiada hati
terhadap si dia
aku dan dia terpaksa kelihatan mesra dihadapan org lain
supaya tidak kelihatan seperti kami mempunyai masalah

alangkah seksanya hidupku ini
maka aku mengambil keputusan
untuk mengurangkan kehidupanku di kampus

aku akan pulang sekiranya aku dia kuliah
aku akan keluar menonton wayang seorng diri
sekiranya aku kesunyian
takkan aku mahu mengganggu pasangan lain
untuk mengajak mereka menemani aku.....

namun hari ini aku rasa begitu marah kerana
aku telah ditegur oleh si dia tentang sesuatu
aku dimarahi kena aku ingin menonton wayang
knp aku dimarahi??
si dia sanggup berkata supaya lebih baik
aku mengaji drpd aku menonton wayang

aku tahu dia berniat baik
tapi aku tetap tidak dapat menerima apa
yang ditegur
kenapa aku rasa marah sangat???

aku benci situasi itu.....
tolonglah aku yang terasa diri hina....

No comments:

Post a Comment